Ghana...wat een openbaring! Seriously easy going;) - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Sheera - WaarBenJij.nu Ghana...wat een openbaring! Seriously easy going;) - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Sheera - WaarBenJij.nu

Ghana...wat een openbaring! Seriously easy going;)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sheera

04 April 2008 | Ghana, Cape Coast

Ok then! We zijn aangekomen hoor en hoe! Na 10 uur opgevouwen zitten in de bushtaxi, en daarna een of ander busje wat airco zou hebben (geen zuchtje wind, als je blaast, is het nog beter), zijn we eindelijk aangekomen in Ghana. Wat een reis zeg...nou backpacken....niet helemaal ons ding hoor, is toch wel heel erg warm. En als je denkt dat t niet erger kan...dat je er helemaal door heen zit, t zweet van je af gutst, krijg je een klap band :( Of weer een controle door de police. In Ivoorkust hebben we er zo'n 6 gehad...echt op de ivoriaanse manier, geweertje erbij en lekker intimiderend. Maar we hebben er dit keer us n xtje geen problemen mee gehad. De politie in Ghana, heeft gewoon een soort van band om hun geweer bij te houden, dus dat ding zwaait niet overal heen en ze kijken al een stuk aardiger. De reis was wel echt een hel hoor, zo warm en alles zat tegen. We hadden de kutste plekken in de bushtaxi, nouja, ik, ilse zat toen nog relaxed. Maar daar heb ik dus nu nog een stijve nek van, want ik paste niet in de auto zegmaar, t was te laag. Zit je daar, uren met je hoofd scheef, lekker met ongelooflijke hobbels en kuilen in de weg...zo'n mega gare peugot 504...die kraakt aan alle kanten en echt met draadjes aan elkaar hangt. Daarna dus een of andere bus, die airco zou hebben...niet dus. Uren moesten we daar op wachten...en zoooo warm was t....pffff. Toen we door de 2 frontiers moesten lopen van Ivoorkust naar Ghana was het natuurlijk ook gelijk een ramp. Twintig mannen op ons af, de een moest geld wisselen, de ander wilde onze tas pakken, weer een ander wilde ons overal heen brengen. En dan moet je weer ff als een mannetje van je af slaan! Maar daar zijn wij de bom in! Geen probleem dus allemaal, we hebben een taxi genomen, die gast wilde ons nog belazeren, maar toen hij tegengehouden werd door de police, zijn wij snel uitgestapt en hebben we om onze tas geeist. Dringend, NU mijn tas! De politie stond er lekker bij, dus nou konden wij lekker intimiderend zijn! En toen die 'airco' bus in...wat echt leek op een 6-uur-durende-rollercoaster-rit. Achtbaangevoel op en top. Ik hou er van echt, maar 6 uur, is niet cool. Dat kan ik je wel vertellen. We werden er allebei niet goed van. Wat bijna-ongelukjes gehad...de man kon niet rijden...gelukkig kon hij wel redelijk banden verwisselen, dus dat duurde niet al te lang. We waren al lang blij dat we onze voeten ff op de grond hadden en die mega-hitte uit konden!
Toen we aankwamen:
Mijn ogen stonden gelijk verbazingwekkend te kijken hoe het leven hier zo ongelooflijk anders is als in Ivoorkust. Alleen al op het eerste gezicht, als je vanuit je taxi-raampje naar buiten kijkt. De taxi-chauffeur bracht ons zelfs gewoon helemaal naar de receptie! We zitten nu in een of andere hostel, 7 euries per nacht en mega relaxed. De mensen zijn gewoon aardig! Ongekend! Wat is dat goed zeg, voel je je gelijk op je gemak en lekker in t engels communiceren. Iedereen is heel behulpzaam en vragen oprecht waar we vandaan komen en wat we hier doen zonder een nummer te eisen en een vliegticket en een visum. Ongelooflijk dat het zo kan verschillen, twee buurlanden, nu al dag en nacht verschil. Ik zou hier gerust in me eentje overal heen gaan, 's avonds over straat. En de mensen, till so far, want we blijven natuurlijk pessimistische, wantrouwende westerlingen ( ja hey, want dat blijft er echt van je over hoor, na 1,5 maand Cote D'Ivoire)...hihi...zijn gewoon oprecht vriendelijk. We hebben gewoon echt een soort vakantie gevoel! Heerlijk dus! Heb erg zin in t vervolg van deze trip!
We hebben nu besloten, omdat t hier echt relaxed is nog een nachtje hier te blijven. We zitten dicht bij de zee, kunnen we zo heen lopen en we zijn ook gewoon echt helemaal kapot van de reis. Dus lekker pitten zo, uitslapen en morgen gaan we dan naar t Elmina fort hier in de buurt. Zondag gaan we die Cabony-walk doen, op 30 meter hoogte op een hangbruggetje.
Nu, ja moet ik gewoon even kwijt omdat het zo ongekend anders is, zitten we gewoon even een uurtje achter internet, GRATIS!!! Zomaar, omdat ze net geopend zijn. Wel jammer dat msn t alleen niet doen, dus mailen mensen!
Ghana...kom maar op, dit is heel goed!
Ik denk niet dat ik echt bereikbaar ben op mijn ivoriaanse nummer, hij zegt dat hij het doet, maar ik ontvang geen smsjes volgens mij....dus we gaan nog ff kijken of we een Ghanees nummer aanschaffen.
Maar Ghana kunnen Ilse en ik gemakkelijk aan....seriously EASY going! ;)


Dikkuh Kussies!


Sheera

Ik vermaak me hier wel hoor, dus guys dont worry! Be Happy!!! :)

En mam, leuke B-DAY nog!

  • 04 April 2008 - 20:52

    Marieke:

    Hey, ik ben echt toe aan een avondje Teerkamer, ik kijk er naar uit! Heel veel plezier maar dat komt wel goed zo te lezen. Misschien kan je tegen het einde van je verblijf in Ivoorkust nog een keer naar Ghana? Klinkt leuk. Groetjes Marieke en Rick

    P.S. de antenne van onze auto is al gejat! teringleiders!!

  • 04 April 2008 - 20:53

    Marieke:

    Leiers bedoel ik hahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sheera

Sheera in Ivoorkust: Ver weg Alleen Culture shock Zelfontplooiing Psychologie: HIV/AIDS / Conflicthantering Verder ZIEN dan selectieve aandacht kijkt in NLD Een TEST Een UITDAGING Een DROOM

Actief sinds 06 Feb. 2008
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 42880

Voorgaande reizen:

20 Februari 2008 - 06 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: