Relletjes in Abidjan...Demain--> GHANA!! - Reisverslag uit Abidjan, Ivoorkust van Sheera - WaarBenJij.nu Relletjes in Abidjan...Demain--> GHANA!! - Reisverslag uit Abidjan, Ivoorkust van Sheera - WaarBenJij.nu

Relletjes in Abidjan...Demain--> GHANA!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sheera

03 April 2008 | Ivoorkust, Abidjan

Ok, nu t weer voorbij is, kan ik er wel iets over zeggen ;). Ik wilde jullie niet allemaal ongerust maken, maar het is deze week dus ff wat onrustig geweest. Er waren wat relletjes in Cocody, Yopoughon, Bassam en Port Bouet. Ze hebben de prijzen van rijst, suiker, melk en benzine enzo omhoog gegooid en hier waren de mensen t niet echt mee eens. Dus nee, niet om DE FILM FITNA (mag dan wel in Afrika zitten, heb m toch gezien hoor). Mensen gingen dus de straat op, veel anders kunnen ze niet doen. Ze zochten vooral de publiciteit op, vlakbij een tv-station bijv. Gaan ze stenen uit de weg halen en op auto's gooien enzo, schreeuwen en brandjes stichten... De politie is het echter niet helemaal eens met deze marsen en die slaan er natuurlijk gelijk op. Zo loopt t weer allemaal uit de hand enzo...krijg je relletjes. Maar de politie had t goed onder controle. Er zijn 2 doden gevallen aan verwondingen, waarvan 1 in Port Bouet...de wijk waar ik dus eerst woonde...maar goed dat ik daar niet meer zit!!!!!! Had t wel verwacht dat t daar dan ook vooral een zootje zou zijn. Maar goed, de prijzen, de belasting gooien ze weer omlaag en de rellen zijn over. Ik heb er zelf niets van gemerkt...Abidjan is groot...4 x Amsterdam ofzo. 4 Miljoen mensen...Ik kreeg een smsje van Robert dat ik geen onnodige risico's moest nemen, wat ik dus ook niet heb gedaan. Verder merkte ik alleen dat er wel heeeeel veel sirene's voorbij raasden langs mijn werk. En ja, dat valt op...vooral als je niks doet en maar wat aan het lezen en een plan aan het schrijven bent....:(
Maar....ALLES is OK!!!

Bon, morgen...de big trip naar Ghana samen met Ilse. Met z'n tweetjes backpacken en ik heb er erg veel zin in. We gaan richting Cape Coast, waar we een slavenfort gaan bekijken, dan naar de Canopy-walk....hoog boven de bomen door t oerwoud op een wankel hangbruggetje...LEUK!!!!:). Dan gaan we naar Kumassi, waar de grootste markt van West-Afrika zich bevindt! Dan op naar het National Park, meer richting t Noorden om die olifanten te gaan checken!!! Ohja...en APEN! En eindelijk geen Frans meer!!! Dit alles klinkt me allemaal erg goed in de oren, wat jullie?
Lekker ff weg....(klinkt heel stom als je al zo ver bent, maar ik heb hier ook gewoon een dagelijks leventje, net als jullie!) Ookal kost alles hier wel wat meer moeite en energie. Deels ligt dat aan de warmte, deels aan de ervaringen die je hier iedere dag meemaakt als La Femme Blanche in Afrique. Wat we nu in Ghana gaan doen, is hier dus echt absoluut niet mogelijk, maar in Ghana schijnt het goed t doen te zijn, ZELFS voor 2 vrouwtjes!


Kussie van mij!


Ik spreek jullie laturss.....na 10 daagies ofzo!! ;)

  • 03 April 2008 - 18:26

    Anja:

    Hoi Sheera

    Gefeliciteerd met je jonge Moeder.
    Veel plezier in Ghana en geniet er lekker van, schijnt erg leuk, mooi te zijn

    Dikke pakkerd van ons allemaal

  • 03 April 2008 - 19:15

    Mars:

    Ey Girl!

    Ben nu met je aant kletsen op msn, maar wilde toch ff een berichie achter laten..hihi! Ben blij te horen dat t nu weer redelijk rustig is daaro, vind t maar nix hoor!! Wil je heel veel plezier wensen in Ghana, veel mooie foto's maken he maar wel goed uitkijken!!!

    Dikke Kussss van Mars

  • 03 April 2008 - 21:14

    Daddy:

    Hoi Sheera,
    Je begint al aardig in te burgeren daar. merk je zelf hoe makkelijk en relativerend je over de rellen, brandjes en zelfs dodelijke slachtoffers schrijft? Het lijkt alsof dit daar de gewoonste zaak is en zich vanzelf weer oplost. Alles went zie je wel.
    Goed dat jullie er eens lekker op uit trekken en de rest van West-Afrika gaan verkennen. Ik hoop dat het een openbaring voor jullie zal zijn en dat je daar lekker kunt ontspannen en genieten van de mensen, de cultuur en natuur. We zijn natuurlijk weer erg benieuwd naar je belevenissen daar, mar vermoedelijk zullen we daar wel meen dag op 10 moeten wachten. Ik denk niet dat je daar in die boomhutten een web-verbinding kunt realiseren, letterlijk vermoedelijk wel, maar dan moet je op zoek naar het vette en harige dier dat hem gesponnen heeft! Laat die slangen en krokodillen ook maar lekker met rust, mocht je soms weer aandrang krijgen om ze als shawl of huisdier te gebruiken.
    Klinkt wel erg spannend al die locaties; geniet er lekker van met z'n tweetjes. jammer dat Tamara niet mee gaat.

    Groetjes en we spreken je zo
    Frank & Trudie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sheera

Sheera in Ivoorkust: Ver weg Alleen Culture shock Zelfontplooiing Psychologie: HIV/AIDS / Conflicthantering Verder ZIEN dan selectieve aandacht kijkt in NLD Een TEST Een UITDAGING Een DROOM

Actief sinds 06 Feb. 2008
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 42801

Voorgaande reizen:

20 Februari 2008 - 06 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: